Skip to main content

Tetova News

Blenda Selimi - “Tingujt e jetës”


Përmbledhja e parë poetike e Blenda Selimit, me titull mjaft domethënës, paraqet një tërësi poezish, që janë shprehje e zërit të brendshëm të autores së re, e cila gjendet në një moshë, kur njeriu fillon ndryshe ta shohë botën përreth dhe kur, shpesh, ajo botë nuk i del ashtu siç do të kishte dashur që të jetë. Prandaj, jo rrallë, në këtë cikël poetik, të larmishëm për nga tematika,të mbushur me dritëhije, vërehet një ndjenjë e zgjë­­nji­­mit nga realiteti, ndjenjë e cila, megjithatë, mbetet e kontro­­lluar. Duke lexuar poezitë e autores, fitohet përshtypja se ato janë të ngjizura dhe të motivuara nga raste të ndryshme nga përditshmëria.
Bëhet fjalë për një grup poezish,te të cilat, sikur çdo gjë është e qartë dhe e tejdukshme. Një pjesë e tyre janë poezi të pastra intime, kushtuar qenieve më të afërta, si: nënës e gjy­shes se vdekur, mikes ose mikut të humbur, poezi këto që për­shko­hen nga një ndjenjë shumë e sinqertë dhe njerëzore.
Kemi madje një grup tjetër të poezive, te të cilat autorja medi­ton rreth jetës dhe vdekjes, dashurisë dhe heshjes, kujtimit mbi një të kaluar që dhemb. Si përfaqësuese e gjeneratës së re, ajo nuk mund të jetë indiferente ndaj fatit dhe rrugës që po ndjek një numër, jo i vogël, i bashkëmoshatërëve të saj, rrugë kjo, që s`ka si të mos e brengos një shpirt krijues. Në raste të tilla, poezia e saj, ndoshta me një naivitet të pafshehur, mun­do­­het të bëhet moralizuese, të dëshmojë fuqinë shëruese të fja­lës, e cila mund t`i bashkojë zemrat e të shuajë urrejtjen. E bindur se mëkati është pjesë e jetës së njeriut, ajo dëshiron që njeriu, së paku, të jetë i vëtëdijshëm për këtë të vërtetë,të mundohet të jetë më tolerant dhe të dëgjojë zërin e shpir­tit.
                                    “Nuk di çka të thuash?! Mos thuaj
nuk di çka të bësh?! Mos bëj,
mos kundërshto zërin e shpirtit,
këto vuajtje përballoi!
            Kjo vepër e Blendës,si vepër e parë, gjithsesi dëshmon edhe mangësi dhe pasiguri, sidomos në fushën e versifikacionit dhe  leksikut poetik. Por, duke u nisur nga mosha e autores, ne me sinqeritetin më të madh, i urojmë rrugëtim të mbarë dhe suksese!
                                                                                    Mirlinda Krifca Beqiri

Flurudha

Popular posts from this blog

Drejtshkrimi i 1973-shit kërkon redaktim të thellë

Profesor Mehmet Çeliku sjell një studim mbi politikat gjuhësore dhe debatet e sotme mbi rishikimin e standardit të shqipes “Drejtshkrimi i gjuhës shqipe”, 1973 ka nevojë për një redaktim të thellë. Materiali ilustrues duhet zëvendësuar në një masë të konsiderueshme, duke u përditësuar me një material të ri nga stile të ndryshme, duhen hequr shumë shembuj e fjalë periferike që nuk janë të ditës a karakteristike për standardin e si rrjedhim, pa asnjë interes, duhen hequr e zëvendësuar shembujt dhe emërtimet e shumta të politizuara dhe të vjetruara të institucioneve si: kooperativa bujqësore, PPSH, Byroja Politike, Komiteti Qendror, sekretari i parë i Komitetit Qendror të Partisë së Punës së Shqipërisë, sekretari i Komitetit Qendror të Partisë së Punës së Shqipërisë, hidrocentrali “Lenin” ose parulla komuniste “të jetojmë, të punojmë si revolucionarë”, terma gjuhësorë të kapërcyer si nyja e prapme, përemër i pakufishëm, numëror rreshtor etj., në vend të mbaresave shquese …”. Këto janë dis…

Petro Marko dhe Heminguej, nga dy botë të kundërta

Virion Graçi
Tekstet romanore të Petro Markos, i janë nënshtruar diktatit të ashpër redaksional, për pasojë janë tjetërsuar. Kanë ndërhyrë në titujt, duke i rekomanduar lexuesit konotacione të tjera ideo-emocionale, ndryshe nga konceptimi autorial; kanë dërguar në brumatricet e letrës libra të porsabotuar; kanë ndërhyrë në brendinë e veprës duke tjetërsuar personazhe protagonistë duke shfytyruar natyrën e marrdhënieve midis tyre

Për shkak të skualifikimit politiko-policor të Petro Markos në periudhën e totalitaritzmit të shpallur, qëndrimi i kritikës zyrtare dhe institucioneve shtetërore të kulturës ndaj krijimtarisë së tij, në rastet më afirmative ka qenë i cunguar, minimalist; rëndom mbi autorin kanë mbizotëruar ato që Prof. A. Plasari, saktësisht i ka quajtur së fundmi burgjet e padeklaruar të P. Markos… P. Marko, pas traditës tepër modeste e modeleve rrëfimtare anakroniko-anemike të romanit shqip deri atëherë, vitalizoi rrëfimin epik, dëshmoi siguri artistike e mjeshtëri të lartë; ka…

FILOZOFIA E BUKURISË - Isuf Luzaj

Fragmente nga libri Filozofia e bukurisë
Bukuria është ajo e vërtetë që u pëlqen të gjithëve, pa pasur ata konceptin e së vërtetës logjike. Nga të gjitha magjitë, kjo është më e sinqertë: Gjykimi i shijes është i pavarur nga koncepti përkufizues i perfeksionit, sepse, kur një objekt deklarohet i pëlqyer, i bukur, me të gjitha endjet e ëndërrimit, kurrë s’është i qartë, i pastër, as i sigurt, pa asnjë përse! Shija fiton shumë kur bashkohet me estetikë, me intelekt aq më mirë, saqë pranohet nga të gjithë pa dhënë shpjegim, pa dhënë arsye, sepse s’ka rregulla, s’ka ligje që të përcaktojnë se çfarë është e bukura. Një këngë? Një pikturë? Një lule? Një flutur? Ç’është bukuria? Dhe përse është ashtu? Për ngjitje shpirtërore në sfera ekstaze, për lutje para altarit, përgjunjjeje namazi, që i flasin misterit gjithë popujt një gjuhë? Bukuria dhe sublimja vijnë në ujdi, janë mrekulli që vënë paqe midis perëndive.
Bukuria që frymëzon poetin ngjan të jetë përfaqësuese absolute e një koncepti të pakuf…