Skip to main content

Tetova News

Organizohet konferenca kombëtare e bibliotekonomisë


Biblioteka Kombëtare dhe Universitare e Kosovës sivjet, në bashkëpunim me Bibliotekën Kombëtare të Shqipërisë, nga data 11-12 dhjetor, me fillim në orën 10.00, nisin në Prishtinë Edicionin e VIII të Konferencës Kombëtare të Bibliotekonomisë me temën “Bibliotekat Kombëtare - Kujtesa Kombëtare - Koleksionet Kombëtare”.
Gjithashtu, në këtë ditë, në orën 11.00, me rastin e 100-vjetorit të ditëlindjes së shkrimtarit Petro Marko, do të hapet edhe ekspozita “100 vjet Petro Marko” (organizuar nga Biblioteka Kombëtare e Shqipërisë).
Gjatë këtyre dy ditëve të Konferencës, pritet të paraqiten me kumtesa njohës dhe ekspertë të fushave të caktuara të kulturës së informacionit dhe të bibliotekave e të bibliotekarisë nga Shqipëria dhe Kosova, si: Etleva Domi (Trashëgimia e shkruar kombëtare në perspektivën “Biblioteka pa mure”), Jehona Shala (Kujtesa e Kosovës - dija dhe urtësia), Alda Pani (Koleksionet Albanologjike “Porta të reja” dijeje), Mr. Tahir Foniqi (Historia e librit në Kosovë), Berat Dakaj (Domethënia e koleksioneve dhe e kujtesës kombëtare), Aida Braho (Qasja e lirë / e arsyeshme në burimet e kujtesës kombëtare - një sistem i ri komunikimi shkencor dhe kërkimor në dije), Adil Olluri (Revistat e vjetra në BKUK), Erena Hasko (Koleksionet historike audio vizuale në shërbim të kujtesës kombëtare), Flamur Maloku (Materialet bibliotekare, shenjat kulturore dhe historike).
Pasi në edicionin e sivjetmë tema bosht e konferencës është “Bibliotekat Kombëtare - Kujtesa Kombëtare - Koleksionet Kombëtare”, referuesit do t’i shprehin preokupimet e tyre dhe përvojat për ruajtjen e koleksioneve kombëtare, të cilat janë pjesë e trashëgimisë kulturore dhe e kujtesës kombëtare.

Popular posts from this blog

Petro Marko dhe Heminguej, nga dy botë të kundërta

Virion Graçi
Tekstet romanore të Petro Markos, i janë nënshtruar diktatit të ashpër redaksional, për pasojë janë tjetërsuar. Kanë ndërhyrë në titujt, duke i rekomanduar lexuesit konotacione të tjera ideo-emocionale, ndryshe nga konceptimi autorial; kanë dërguar në brumatricet e letrës libra të porsabotuar; kanë ndërhyrë në brendinë e veprës duke tjetërsuar personazhe protagonistë duke shfytyruar natyrën e marrdhënieve midis tyre

Për shkak të skualifikimit politiko-policor të Petro Markos në periudhën e totalitaritzmit të shpallur, qëndrimi i kritikës zyrtare dhe institucioneve shtetërore të kulturës ndaj krijimtarisë së tij, në rastet më afirmative ka qenë i cunguar, minimalist; rëndom mbi autorin kanë mbizotëruar ato që Prof. A. Plasari, saktësisht i ka quajtur së fundmi burgjet e padeklaruar të P. Markos… P. Marko, pas traditës tepër modeste e modeleve rrëfimtare anakroniko-anemike të romanit shqip deri atëherë, vitalizoi rrëfimin epik, dëshmoi siguri artistike e mjeshtëri të lartë; ka…

ANALIZË ESTETIKE E LAHUTËS SË MALCIS TË GJERGJ FISHTËS

Xhelal Zejneli


Ka të tillë që Fishtën e kanë cilësuar si figurën më të madhe dhe më të fuqishme të letërsisë shqiptare (shqipe) të gjysmës së parë të shekullit XX. Studiuesit si EqremÇabej, Benedikt Dema, Françesko Ercole, Maksimilian Lamberci, Zef Skiroi, Ernest Koliqi, Georg Shtadmyleri, Zef V. Nekaj, Xhuzepe Gradilone, Ignjac Zamputi, Tonin Çobani, Aurel Plasari etj. janë marrë me krijimtarinë letrare të Gjergj Fishtës në periudha të ndryshme: para Luftës së Dytë Botërore, pjesërisht gjatë luftës, pas luftës, d.m.th. në vitet 1945-91, si dhe në periudhën e pluralizmit politik. Siç dihet, në vitet 1945-90, krijimtaria letrare e Fishtës në Shqipërinë moniste nuk ka qenë lëndë studimi e kritikës letrare shqiptare. Në periudhën në fjalë, vepra e Fishtës është studiuar në mënyrë të njëanshme dhe me kritere jashtëletrare dhe joartistike.
Me krijimtarinë e Fishtës janë marrë studiues shqiptarë, por edhe studiues të huaj, sidomos italianë, austriakë dhe gjermanë. Sipas studiuesve të sipërthë…

FILOZOFIA E BUKURISË - Isuf Luzaj

Fragmente nga libri Filozofia e bukurisë
Bukuria është ajo e vërtetë që u pëlqen të gjithëve, pa pasur ata konceptin e së vërtetës logjike. Nga të gjitha magjitë, kjo është më e sinqertë: Gjykimi i shijes është i pavarur nga koncepti përkufizues i perfeksionit, sepse, kur një objekt deklarohet i pëlqyer, i bukur, me të gjitha endjet e ëndërrimit, kurrë s’është i qartë, i pastër, as i sigurt, pa asnjë përse! Shija fiton shumë kur bashkohet me estetikë, me intelekt aq më mirë, saqë pranohet nga të gjithë pa dhënë shpjegim, pa dhënë arsye, sepse s’ka rregulla, s’ka ligje që të përcaktojnë se çfarë është e bukura. Një këngë? Një pikturë? Një lule? Një flutur? Ç’është bukuria? Dhe përse është ashtu? Për ngjitje shpirtërore në sfera ekstaze, për lutje para altarit, përgjunjjeje namazi, që i flasin misterit gjithë popujt një gjuhë? Bukuria dhe sublimja vijnë në ujdi, janë mrekulli që vënë paqe midis perëndive.
Bukuria që frymëzon poetin ngjan të jetë përfaqësuese absolute e një koncepti të pakuf…